|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Gość
|
Wysłany:
Śro 20:54, 27 Sty 2010 |
|
Tekst by Ja - Faldar on Hellground
Poprawki nanoszone dzięki udziałowi w dyskusji na forum gildii True Belivers:
- Vergila
- Dzwonka
Dziękuje wam!
Piszę całość bardzo późno więc proszę o wyrozumiałość jeśli byłyby jakieś literówki, etc.
Anu belore dela'na!
Miłej lektury.
Spis rzeczy:
0. Spis statów dla Holy najważniejszych
1. Bulid Holy (pvp/pve +)
2. Bulid Holy (pvp)
3. Bulid Holy (pve, ale polecam pierwszy)
4. Shockadin
5. Podsumowanie
6. Uwagi dodatkowe
7. Paladyn t6+
0. Staty:
PIERWSZYM
I najważniejszym współczynnikiem powinien być dla każdego pala Int.
Dlaczego?
- Bo daje dodatkowego crita (dlatego google z engi dla palka są do bani - dają samego crita, tymczasem z dodatkowego int. jest o wiele więcej korzyści, nawet jeśli rezygnuje tym samym z "czystego" criticala).
- Int = ilość many = ilość healów które zdołasz wycastować.
- No i wisienka na torcie: Przed ostatni talent drzewka holy: "Holy Guidance" zwiększa bsd i bh o 7% całkowitego Int.
DRUGIM
Jest dopiero crit chance. Występujące samodzielnie. Crit daje wyłącznie crit. Który mimo iż jest kluczowym dla paladyna współczynnikiem nie jest tak ważny jak Int - z którego płyną większe beneficjały.
TRZECIM
Ilość many, z prostej matematyki:
Więcej many = Więcej healów = Większa szansa na crit.
2. Mój bulid Holy: (PvE/PvP)
[link widoczny dla zalogowanych]
Jest całkiem uniwersalny i przyjemny, można w nim z powodzeniem bawić się w pve i pvp. W prot nie ma dev. aury ponieważ z własnego doświadczenia wiem że rzadko jej używam. Chyba że jestem pewien iż nie nastąpi żaden atak który mógłby chociaż wywołać pushback. Na przykład na BM :p
Wtedy używam dev. albo retri aury, zależnie od preferencji tanka.
Normalnie niemal cały czas biegam z concentration. Gdyby to był czysto PvE bulid ulepszona byłaby Dev. aura, bo mimo wszystko czasem się przydaje. No i nawet jak widzę zbliżające się ku mnie moby/ atak zdążę przełączyć na aurę koncentracji.
Redoubt natomiast przydaje się w pvp, nie wiem jak was kochani palkowie.. ale mnie warrior nie jest w stanie przycisnąć. Dzięki aurze koncentracji, Imp. Righteous Fury i Redoubt. Talent bardzo często się uaktywnia i bardzo ułatwia starcia z dps-ami meele.
Ulepszenie aur w talentach - często podczas starć z bossami t5 zespół jest rozrzucony, uważam że to dobry pomysł by aury sięgały równowartości maksymalnego zasięgu castowania heali.
3. Mój Bulid Holy: PvP
[link widoczny dla zalogowanych]
Część prot jest niemal identyczna, talent "Guardian's Favor" radzę dostosować do klasy z jaką gramy areny. Z wojem bez sensu byłoby marnować talent tutaj, ale grając 2vs2 z magiem można już się zastanowić.
Warto pograć kilka duelów z warkami i trenować odpowiednie ustawianie się do uderzeń i używanie tarczy - widzisz że ma dużo rage (albo sam to rage nabiłeś)? To postaraj się kilka uderzeń zminimalizować o tarczę.
W holy:
Nie ma talentu zwiększającego szansę na crit z Holy Lighta. Dlaczego? Kiedyś przeglądałem recount po każdej arenie i używanie Holy Lighta wahało się od 4 do 10%. 90% stanowił Holy Shock i Flask of Light. Lepiej te trzy punkty wrzucić w talenty które pomogą dłużej przeżyć, więcej ataków przeciwnika zresistować. W tym bezcenny Blessed Life, dzięki któremu paladyn wcale nie musi mieć dużo resi by móc sporo zwojować.
Acha, dlaczego nie ma concentation aury? To są bulidy na hg a póki co u nas nie działa bonus ze skracaniem silenców. Standardowa aura daje 35% szansy na uniknięcie interuptu z talentu Spiritual Focus dostajemy dodatkowe 70%. Także bez ulepszania jej w talentach mamy... wooohaa! 105% ;p To całkowita pewność i jeszcze 5% pewności na uniknięcie interuptu/pushbacku.
4. Mój Bulid Holy (PvE only)
[link widoczny dla zalogowanych]
Tu jakby sprawa jest oczywista, talenty wynikają jakoby z rozważań powyżej: nad hybrydą i typowym zestawem pvp. Dwie ulepszone aury, zwiększone możliwości defensywne oraz pełne wsparcie wszelkiego rodzaju zaklęć leczących. Podałem go tutaj jako uzupełnienie całości Aczkolwiek zachęcam do własnoręcznego eksperymentowania tym z czym wam się wygodnie gra
Btw. bulid dla nudziarzy którzy w ogóle nie chcą grać pvp :p
5. Szok! Bulid Paladyński
[link widoczny dla zalogowanych]
To jest moja interpretacja zestawu talentów szokadina - wychodziłem z założenia że to jest klasa pvp.
Ten temat mógłby być rozwinięty w oddzielny temacie, może kiedyś będzie.. ale póki co pokrótce: "z czym się tego Szoka! jje".
Szok! jest to paladyn Holy/Retri którego głównymi statystykami są: bsd, spell crit, armor. Armor bo jakoś trzeba wytrzymać pomiędzy kolejnymi pacnięciami (Szok! atakuje judgementując Seal of Righteous - 8 sec cd. pomiędzy atakami i Holy Shockiem - 15 sec. cd). Jednak naprawdę potężne uderzenie ma raz na 3 minuty przez 20 sekund dzięki Avenging Wraith.
Dobrze jest sobie dobrać trinket z 3 minutowym cd i używać sekwencji ataków:
Pieczęć prawości (Seal of Righteous)
Divine Favor (talent dający 100% szansy na crit z następnego zaklęcia)
Avenging Wraith (30% więcej dmg na 20 sec)
Trinket z bsd (najlepiej z 3 min cd.)
Holy Shock (jebut^^)
Judgement
Raz ma trzy minuty, oraz ok. 2k many Paladyn może natychmiastowo niemal odebrać 6+ k życia.
GŁÓWNYM celem jest odjęcie przeciwnikowi hp na poziom 20% podczas trwania Avenging Wraith, i użyciu Hammer of Wraith! Najpierw podczas normalnej walki odejmujecie kilka kafli hp by później w nagłym burście dmg zabrać resztę (6k - combo +2k z Hammer of Wraith). Później możecie spokojnie obserwować jak wasz przeciwnik umiera. Daje naprawdę ogromne możliwości, ale wymaga skrupulatnych przygotować (gear! i enchanty na bsd). Im większe bsd - tym silniejszy shock, także warto zwracać na to szczególną uwagę.
Gra Szokiem! jest warta więc swieczki i dobrze się nadaję do teamów masywnego dps-u (nuke, nuke, nuke, nuke, nuke team )
W bulidzie uwzględniłem możliwie najwięcej talentów zmniejszających obrażenia, pozwalających uniknąć negatywnych efektów i zwiększające szanse na crit i bsd.
5. Podsumowanie:
Do t6 w sumie paladyn nie może być main healem (dopiero ubranie na poziomie t6 daje paladynowi na tyle wysokie statystyki by healować równie dobrze jak klecha chociażby). Jednak bogactwo buffów/aur/blessów sprawia że jest świetnym uzupełnieniem każdego zespołu. Ma przepotężne zdolności pasywnej defensywy (ja mam 16k arma, a pan.. panie prej?), bańkę którą może uratować jedną osobę z zespołu poświęcając przy tym siebie, inną bańkę którą może otoczyć przyjaciela z rajdu/pt i taką która w końcu pozwala samemu wykaraskać się z tarapatów.. a jeśli nie to kupić 10 sekund życia które prawie zawsze ratują sytuację. No i mimo iż healing teaoretycznie niższy niż inne klasy nie należy ich w tym względzie lekceważyć. Mają wystarczająco wiele by sobie poradzić. No i tak personalnie - granie palkiem to straszna frajda Nie jest jak inne klasy healujące "upośledzony" w zadawaniu obrażeń, walczy się dokładnie tak jak shockadinem. Albo inaczej, Shockadin walczy dokładnie jak holy. Bo pierwsze było holy.
Na co czekasz? Rób alta - paladyna holy
Gdyby ktoś miał jakieś uwagi/pytania co do w.w bulidów zapraszam do dyskusji.
6. UWAGI DODATKOWE:
Dlaczego właśnie crit? Bo powoduje regen many. 100% szansy na to że po każdym critcie otrzymasz 60% many wydanej na dany spell.
Dlaczego bardziej int? Z prostej matematyki:
Więcej Int = Więcej many = Więcej healów = Większa szansa na crit.
Nawet przy mniejszej % wyświetlanej w panelu spell crit raiting.
REGEN MANY U PALA:
Jest jeszcze jedna rzecz warta wspomnienia - Blessing of Sacrifice - jako narzędzie do regenu many. Bardzo często pomijane, ponieważ jest normalnym blessem i jego użycie "nadpisze" wcześniej na MT rzucony buff. Ale gdy palków jest więcej można próbować.
Trzymamy taki na MT, otrzymujemy część jego obrażeń i czekamy aż ktoś na nas wycastuje heal 10% z tego heala przeradza się w naszą manę. Ot, narzędzie można powiedzieć dla tankadina staje się narzędziem dla HolyLolla.
Inne wskazówki co do many?
POTKY! Od początku walki, a im dłuższa i trudniejsza używajmy ich częściej. Cd co 2 minuty może być dużym problemem jeśli pozwoliliśmy poziomowi many zejść do ok. 2k a nie mamy umiejętności z talentów/trinketów. Przy 5k many można już zastanowić się nad łyknięciem pierwszego, następne zgodnie z cd i potrzebami. Samoistny regen dla palka jest niemal niemożliwy przy mr rzędu 500 bez castowania. Inne metody to wykorzystanie spreja lub druidowskiego innera.
7. PALADYN t6+
Czyli hasteladyn Jak na filmiku. Ze statami t6 można zainwestować w dodatkowy gear haste tak żeby mieć je minimum na poziomie 300 + kolczyk z BM lub meta z szansą na haste.
YouTube - Illidan Stormrage Sobre Paladin Spell Haste Healing Shockadin Spec
Gość healuje Flaskami tak że czasem przeszkadza mu global cd :p
Do rozważenia, po jednej stronie mamy wysoki haste.. po drugiej ogromne bh i crit. Zależy od roli jaką chcesz pełnić w rajdzie i od wytrzymałości klawiszy xD
@EDIT:
Zapraszam wszystkich do dyskusji!
Acha, imo Sancitifed Light nie działa... także jeśli ktoś chce testować to ominąć przy rozdawaniu talentów.
Proszę o konstruktywne komentarze, na te mniej pewnie nie będzie mi się chciało odpisywać także tym zdaniem oszczędzam czas mój i wasz |
Ostatnio zmieniony przez Gość dnia Sob 11:34, 30 Sty 2010, w całości zmieniany 5 razy
|
|
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Pią 21:11, 29 Sty 2010 |
|
Blessed life z tego co pamietam tez chyba nie dzialal, byc moze juz poprawili, ale chyba w aktywne talenty jest na czerwono, tyle z mojej strony, poradnik spoko, szkoda ze jak gralem palem to takiego nie znalazlem, coz moze jeszcze polata sie healadinem i przypomna sie stare dobre czasy |
|
|
|
|
Gość
|
Wysłany:
Sob 11:33, 30 Sty 2010 |
|
Wrzuciłem także na forum serwerowe - tam już naniosłem poprawki. Tutaj właśnie teraz
up Bulidy@ Usunąłem Blessed Life i Santiiced Light które nie działają. |
|
|
|
|
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB
© 2001/3 phpBB Group :: FI Theme ::
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
|
|
|
|
|
|
|